Eindelijk: India! - Reisverslag uit Manāli, India van Nanda en Milan - WaarBenJij.nu Eindelijk: India! - Reisverslag uit Manāli, India van Nanda en Milan - WaarBenJij.nu

Eindelijk: India!

Door: Milan

Blijf op de hoogte en volg Nanda en Milan

20 Augustus 2008 | India, Manāli

Hoi allemaal,
hier weer het vervolg van onze reis, want we zitten alweer een aantal dagen in India. Nadat we met de fietsen op het vliegtuig naar India zijn gevlogen (in de dozen op de foto zitten dus onze fietsen!), kwamen we `s nachts aan in Delhi. Wonder boven wonder was al onze baggage en onze fietsen ook aangekomen. Na een aantal stempeltjes liepen we wonderbaarlijk snel het vliegveld af, een nieuwe wereld in, die aanvoelt als een plantenkas, zelfs `s nachts is het ongeveer 30 graden met een luchtvochtiheid van ongeveer 100%.

We hebben vlug een taxi, al is er enige overredingskracht voor nodig (van een man met een geweer (taxipolitie, niks engs :) )) om onze fietsen mee te nemen. Door een nachtelijk Delhi rijden we, dat eigenlijk best rustig lijkt, helemaal niet zoals ik me voorgesteld had. Om 5 uur `s nachts komen we aan in hotel Vishal, wat Nanda al kende van haar vorige reis. We gaan vlug slapen, maar ik doe geen oog dicht, ik wil de stad in, India zien (nu nog wel :) ).

We beginnen meteen met een echt Indiaas ontbijt, vet en kruidig, wat als een bom op mijn maag valt. De rest van de dag krijg ik geen hap door mijn keel, ik dacht dat ik wel wat gewend was... Dan de stad in. Delhi is inderdaad een vieze, stinkende, chaotische stad, maar in het begin heeft dat ook wel zijn charme. We regelen een bus naar de Himalaya, want we willen hier wel vlug weg. Dan bekijken we de grooste moskee van India, erg mooi en erg rustig daar! Daarna gaan we de naburige moslimwijk in. Een jongetje bedelt daar om eten en ik bedenk me dat ik nog wat snoep van de vliegreis over heb. Ik geef het jongetje een snoepje, maar dat was erg onverstandig. Onmiddelijk word ik omringd door tientallen kinderen en volwassen mannen, die elkaar onder de voet lopen voor een snoepje. Als het uit de hand dreigt te lopen geef ik de zak uit handen en lopen we gauw weg. Ik ben vooral geschokt dat gezonde volwassen mannen kinderen wegduwden voor een snoepje en de snoepzak uit je handen proberen te grissen. In zulke drukke wijken is het blijkbaar niet mogelijk om aan bedelaars te geven. Later merken we dat als het rustig is, het geen probleem is.

`s Avonds zitten we op het dakterras van ons hotel neer te kijken op Delhi. Niet alleen mijn maag is in de war. Hoewel ik van te voren voorbereid was, had ik niet verwacht dat ik zo van slag zou raken door Delhi.

De volgende dag slapen we goed uit en gaan we Jantar Mantar bekijken, een astrologisch observatorium dat behalve erg mooi ook erg fascinerend is. Om 4 uur vertrekt onze bus
alweer richting de Himalaya. Na weer een boel gezeik over de fietsen zitten we dan toch in de bus, Delhi uit. Het wordt een vreselijke nacht hobbelen.

`s Ochtend komen we aan in Manali, een stadje in de Himalaya, wat vergeleken met Delhi paradijselijk rustig is. Daar hebben we nu een paar dagen gezeten om te acclimatiseren en tot rust te komen van alle drukte. Het is hier heerlijk groen, de mensen zijn weer vriendelijk en ik ben gewend aan het Indiase eten.

Gisteren kwamen we er achter dat onze fietsen wat problemen hebben. Onze beide trapassen (van Nanda en mij dus) hebben wat speling en dat ka men hier niet oplossen, erg vervelend dus. We hebben nu Snel (de fietsenmaker waar we de fietsen gekocht hebben) gebeld en die hebben ons verzekerd dat het niet een accuut probleem is, maar ze sturen wel direct nieuwe onderdelen op.

Morgen vertrekken we richting Leh. Een tocht van 10-14 dagen dwars door de Himalaya, wat voor ons allebei een droom is. We hebben hier nog goed geinformeerd en hebben van de fietsenmaker die onze fietsen niet kon repareren heel veel nuttige tips gekregen. Voor wie dit een mooi avontuur lijkt, zie
http://www.magicmountainadventures.com/biking.html, de website van de ontzettend vriendelijke fietsenmakers, zie ook de gallery om te zien wat ons hopelijk te wachten staat!

De komende tijd zullen we dus wel geen berichtje achterlaten op de website. Pas in Leh verwachten we weer internet te hebben, hopelijk hebben we dan weer een mooi verhaal te vertellen,

groetjes Milan en Nanda

  • 20 Augustus 2008 - 15:04

    Ester:

    He Zus en Milan, schiet eens op met typen! :D Heel veel liefs en groetjes!

  • 20 Augustus 2008 - 15:08

    Marian:

    Toch apart dat jullie zo gemakkelijk van Turkije naar India zijn gekomen! Het einde van het bericht is wel een beetje verrassend ;). Veel plezier!

    liefs, Marian

  • 20 Augustus 2008 - 15:22

    Marian:

    Toch apart dat jullie zo gemakkelijk van Turkije naar India zijn gekomen! Het einde van het bericht is wel een beetje verrassend ;). Veel plezier!

    liefs, Marian

  • 20 Augustus 2008 - 15:45

    Ester:

    Echt vet! Heb op google maps gekeken hoe jullie gaan fietsen van manali naar leh, super!!!

  • 22 Augustus 2008 - 11:00

    Margo:

    Super dat jullie nu in India zijn en dan nog wel op de fiets in de Himalaya! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Veel liefs vanuit oostenrijk, margo

  • 24 Augustus 2008 - 08:53

    Márti En Frans:

    Wow! Die gallery laat al mooie foto's zien.
    Het lijkt mij geweldig om hier te fietsen. Veel plezier!

  • 25 Augustus 2008 - 15:19

    Marianne Schram:

    Hoi Nanda en Milan. Wat een geweldige verhalen allemaal. Over Turkije kwamen ze mij bekend voor. Geweldig land, hè? Ik maak voor oma weer kopieën, zolang Rob en Lucia nog niet terug zijn. GROETJES EN EEN VEILIGE REIS GEWENSD.

  • 28 Augustus 2008 - 17:58

    Donny, Joan EnOmi:

    Wow weer een stukje meer van onze aardbol gezien.
    Letten jullie wel op wat jullie daar allemaal eten kan dus duidelijk erg verkeerd vallen.
    Da's nou echt eten uit India en niet uit een pakje van Knor.
    Omi vindt het erg spannend al die avonturen te volgen en soms begrijpt ze niet helemaal hoe dat met foto's enzo toch mogelijk is.
    Nou weer een dikke knuffel en op naar het volgende avontuur.

  • 29 Augustus 2008 - 03:34

    Marlous En Steven:

    Hoi Nanda en Milan,
    Wij 2 collega fietsers zijn gisteren in Leh aangekomen na de fantastische weg van Manali naar hier te hebben gefietst. Via Arnold hoorden we van jullie trip en het lijkt ons leuk elkaar te ontmoeten zodra jullie hier zijn. We zijn te bereiken via www.wereldtrappers.nl mochten jullie het leuk vinden fietsverhalen uit te wisselen.

    Groet Marlous en Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Manāli

Nanda en Milan

Wij gaan fietsen!. Eerst van Nederland naar Turkije, daarna in India

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 56802

Voorgaande reizen:

15 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: