Terug in Nederland! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Nanda en Milan - WaarBenJij.nu Terug in Nederland! - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Nanda en Milan - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland!

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda en Milan

17 November 2008 | Nederland, Zeist

Hoi allemaal!

Na een schitterende reis zijn we vorige week dinsdag teruggekeerd in Nederland.

Eerst nog even een verslagje van de laatste dagen India. Na de Taj Mahal vertrekken we weer naar Delhi. We waren best wel benieuwd of Delhi voor ons veranderd zou zijn. En inderdaad, onze herinnering van Delhi was een stuk heftiger dan zoals we het nu ervaarden. Eigenlijk valt de stank, herrie en drukte best wel mee, wel wat erger dan de rest van India, maar niet extreem. Blijkbaar kan je in 3 maanden toch behoorlijk wennen aan India. De laatste dagen doen we het rustig aan. We laten ons nog een paar keer goed afzetten, maar maken ons er niet meer druk om. We bezoeken nog een heel grote kruidenmarkt, waar ademhalen echt bijna onmogelijk is geworden, zelfs alle Indiers hoesten en proesten vanwege de kruiden. Tijdens de laatste avondmaaltijd wordt Nanda nog eventjes misselijk, een waardige afsluiting!

Snachts om 3 uur nemen we een taxi naar het vliegveld. De taxichauffeur is stipt op tijd, maar rijdt wel als een echte Indier. Achter in de taxi vraag ik me af wat al die stilstaande autos midden op de straat doen, die staan lelijk in de weg: ze blijken voor het rode stoplicht te wachten, daar doet onze chauffeur niet aan.
Op het vliegveld gaat het inchecken van onze fietsen gelukkig weer vlekkeloos. Helaas blijkt dat ons vliegtuig 2 1/2 uur vertraging heeft. Onze aansluiting moet omgeboekt worden en we sms-en onze ouders dat we wat later komen. Na uren wachten mogen we dan eindelijk instappen, terug naar Nederland. Het landschap schiet onder ons voorbij en binnen de kortse keren vliegen we al over Afghanistan, wat gaat dat enorm vlug!

Terug op Schiphol blijkt onze vertraging goed uitgepakt te hebben: de hele familie kon nu op Schiphol zijn, een heel grote verrassing voor ons! We drinken koffie op Schiphol (mmm, Nederlandse koffie!) en gaan terug naar Zeist. Daar wachten Margo (die het half jaar op ons huis heeft gepast) en Mathijs op ons. Het is reuze gezellig en we hebben veel bij te praten met iedereen. En dan komt het moment waar we ook naar uitgezien
hebben: slapen in ons eigen bedje!

Een kort overzichtje van onze reis:

aantal gefietste kilometers: 5997 km
aantal lekke banden: 1
aantal gebroke spaken: 1
overige mankementen: 2 kapotte aslagers, 2 kapotte standaards, 2 kapotte spiegeltjes, 1 kapotte voorlamp, 4 paar versleten remblokjes, 1 versleten ketting, 1 verloren voorlamp, +- 15 gebroken tentstokken (geen grapje), 1 kapot matje, 1 verloren dagboek
mankementen Milan en Nanda: 1 blaasontsteking, heel vaak diarree.
bezochte landen: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Turkije, India.
aantal keren in de krant: 2 (of 3)
aantal (bewaarde) fotos+videos: +- 1800
hoogtepunt: Manali-Leh (Himalaya)
dieptepunt: In Turkije, rond Dinar, na te veel hondenaanvallen en een verloren dagboek.

Tot slot: We hebben het altijd heel fijn gevonden om alle berichtjes uit Nederland te lezen en te merken dat er zoveel mensen met ons meeleefden, dus daar willen we iedereen reuze voor bedanken!

Voor wie nog niet genoeg heeft van onze verhalen of gewoon weer eens wil
bijkletsen (of 1800 fotos wil zien :) ), kom gerust eens langs!

En of we nu genoeg hebben van fietsen: dit weekend hebben we al weer 90 km gefietst door het mooie, schone, rustige Nederland.

groetjes Milan en Nanda

• 17 November 2008 - 17:56

Elja:

leuk om jullie op het laast nog te volgen
    heb de verhalen wel allemaal gelezen en goh maar 1 lekke band onvoorstelbaaar. geniet maar weer in nederland het is hier ook prachig toch met al die mooie herfst kleuren.het ga jullie goed liefs elja

• 17 November 2008 - 22:24

Miranda:

Supergezellig dat jullie weer terug zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Miranda

• 18 November 2008 - 04:26

Sam En Annie:

Hoi Milan en Nanda,
    Zo gelukkig weer op Nederlandse bodem en een ervaring rijker. Het was ontzettend leuk jullie ervaringen daar in het verre India te lezen.
    Welkom terug !

Groetjes Sam en Annie

• 18 November 2008 - 22:26

Linda:

Ik ben voor sinterklaas weer terug in Nederland, dus dan moeten we zeker bijkletsen en foto's vergelijken!

• 05 December 2008 - 17:51

Alexander:

De verhalen zijn echt genieten! Knap geschreven! Ben blij dat ik niet in India ben.